آیین بهرهبرداری از مسیر ویژه اتوبوس تندرو در کرج+فیلم
به گزارش تدبیر آشنا، سامانه اتوبوس تندرو ( Bus rapid transit به خلاصه BRT ) نامش را از سامانه ترابری تندرو گرفته است که در آن برای ترابری تند وسایل نقلیه عمومی از روش ها مختلفی همچون ایجاد روگذر و زیرگذر و خطوط ویژه استفاده می گردد.
مدت بسیاری است که در جهان برای افزایش سرعت اتوبوس های درون شهری از روش های مختلفی مانند ایجاد مسیرهای ویژه اتوبوس رانی یا دادن اولویت به اتوبوس ها در گذر از تقاطع ها استفاده می شود.
اما سامانه اتوبوس تندرو تلفیقی از همه کارهای بالا است. علاوه بر آن در این سامانه از امکانات رفاهی دیگری مانند استفاده از کارت اعتباری در پرداخت کرایه به جای ارائه بلیط یا ساخت ایستگاه های سرپوشیده ویژه این سامانه و ساخت اتوبوس های هماهنگ با این ایستگاه ها نیز استفاده گردیده است.
توسعه حمل و نقل، هوا را پاک میکند
مهرداد کیانی در حاشیه آیین بهره برداری از فاز یک مسیر ویژه اتوبوس های تندرو کرج، که با حضور فرماندار کرج، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر کرج، فرماندهی انتظامی و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: امروز بهره برداری از مسیر اتوبوس های تندرو را برای اولین بار در شهر کرج خواهیم داشت.
وی با اشاره به مزیت های اتوبوس های تندرو گفت: یکی از نشانه های عدالت اجتماعی توسعه حمل و نقل عمومی است که همه مردم با قیمت ارزان به آن دسترسی داشته باشند.
کیانی ادامه داد: هر چقدر شبکه حمل و نقل را توسعه دهیم، به پاک بودن هوایی که مردم تنفس می کنند کمک خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در شهر ما بسیاری از خودروها تک سرنشین طی مسیر می کنند و باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم و با توسعه حمل و نقل عمومی اعم از مترو و خطوط منتهی به خط اتوبوس های تندرو، شهری پیشرو داشته باشیم.
کیانی با اشاره به اینکه اولین شهری هستیم که اتوبوس های برقی را در سطح وسیع بکار بردیم و این افتخار برای ما به ثبت رسید، اضافه کرد: آیین نامه واگذاری تاکسی های برقی از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و به زودی شاهد حضور تاکسی های برقی در کرج خواهیم بود.
شهردار کرج بیان داشت: تمامی این دستاوردها در دوره ششم مدیریت شهری حاصل شده و اگر بخواهم نامی برای این دوره از مدیریت شهری انتخاب کنم، آن نام دوره تکمیل پروژه های نیمه تمام است.
کیانی گفت: دوره ششم مدیریت شهری بسیاری از هزینه ها را به جان خرید و پروژههایی را به مرحله بهره برداری نزدیک کرد که شاید به نامشان تمام نشود.
وی در ادامه توضیح داد، در چند سال اخیر شهرداری کرج صدها میلیارد تومان برای کنترل آبهای سطحی هزینه کرده و آن را در زیر زمین دفن کرده بدون اینکه افتتاحیه ای در کار باشد.
شهردار کرج اشاره کرد: در سنوات قبل ۵۰ نقطه از سطح شهر دچار آب گرفتگی میشد به سبب همین هزینه ها به پنج نقطه کاهش پیدا کرده است.
شایان ذکر است فاز یک مسیر ویژه اتوبوس تندرو کرج دارای ۳۵ ایستگاه در طول مسیر ۱۹ کیلومتری است که در آن ۲۵ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی به همراه ۸هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی در رده های مختلف انجام پذیرفته است.
گزارش: سیدعلی اولیایی
برچسب ها :اتوبوس تندرو ، پایگاه خبری تدبیر آشنا ، شهردار کرج ، شهرداری کرج ، مدیریت شهری کرج
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0