کد خبر : 4446
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۹

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان :

تحول در برنامه های درسی و نظام ساختاری آموزش و پرورش الویت اصلی دولت است/یکی از اهداف سند تحولی بنیادین نظام آموزشی، آموزش مسئولیت پذیری اجتماعی برای دانش آموزان است

تحول در برنامه های درسی و نظام ساختاری آموزش و پرورش الویت اصلی دولت است/یکی از اهداف سند تحولی بنیادین نظام آموزشی، آموزش مسئولیت پذیری اجتماعی برای دانش آموزان است
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان اهمیت اجرایی سازی نقشه بنیادین سند تحولی نظام آموزشی در کشور، گفت: تحول در برنامه درسی و تحول در نظام ساختاری آموزش و پرورش الویت اصلی دولت است.

به گزارش تدبیر آشنا از زنجان، ذبیح اله تاراسی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، امروز چهارشنبه (10اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به مناسبت ۱۲ اردیبهشت و بزرگداشت هفته معلم، با اشاره به اهمیت شنیده شدن صدای معلمان در سطح جامعه، اظهار داشت: استان زنجان دارای سرمایه های انسانی در حوزه تعلیم و تربیت در سطح ملی و بین المللی است.

تاراسی، با اشاره به نبود زیر ساخت های لازم تعلیم و تربیت در استان، ادامه داد: سرمایه گذاری برای معلمان پر بازده ترین سرمایه گذاری در جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه شعار امسال هفته معلم «برای معلم، برای ایران» تعریف شده است، افزود: در هفته معلم بیش از ۳۰ عنوان برنامه در تعامل با دستگاه‌های مختلف در استان اجرایی می شود.

وی،با اشاره به برگزاری کنگره دانشجو معلمان در این هفته، گفت: پروژه های عمرانی ورزشی در این هفته به بهره برداری می رسد.

به گفته تاراسی، سهم سرانه فرهنگی تربیتی دارای رشد بوده و به رتبه ۴۹ در سطح کشور، سرانه ورزشی به جایگاه مطلوب رسیده است، همچنین شاهد رشد جایگاه میانگین نمرات دانش آموزان در آزمونها ی علمی و درخشش دانش آموزان در حوزه های علمی دانش آموزان در استان با رتبه دو رقمی بوده ایم.

وی، پویایی تربیتی دانش آموزان استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتقا نظام آموزشی بدون اطلاع رسانی و معلمان ممکن نیست.

تاراسی، با بیان اهمیت اجرایی سازی نقشه بنیادین سند تحولی نظام آموزشی در کشور، گفت: تحول در برنامه های درسی و تحول آموزشی در نظام ساختاری الویت اصلی دولت است.

مدیر کل آموزش و پرورش به اهمیت تحول نطام آموزشی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: اطلس آسیب های استان برای تک تک مدارس استان اجرایی خواهد شد.

وی توصیه به نماز و قرآن را در مدارس ابتدایی مهم ارزیابی کرد و گفت: مهارت آموزی از الویت های حوزه تعلیم و تربیت خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به اینکه انباشت کمبود زیر ساخت های آموزشی و مدارس در راستای احداث مسکن های ملی در استان حائز اهمیت بوده است، تاکید کرد: ۴۸مدرسه در این خصوص کم داریم.

تاراسی، به اجرایی نشدن تفاهم نامه های عمرانی در راستای ایجاد و احداث ساختمانها، زیر ساخت های آموزشی و تجهیزات مدارس در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبارات ملی، استانی، کمک های خیرین و همچنین با تخصیص اعتبارات مصوب از سوی  وزارت راه و شهرسازی از طریق صندوق ملی بزودی شاهد تحولات در این زمینه خواهیم بود.

وی، قبول مولد سازی سه طرح از 9طرح پیشنهادی استان را با اعتبار حدود ۳۰۰میلیاردی برای استان مهم ارزیابی کرد و گفت: خیرین در راستای مساعدت به احداث پروزه های علمی  آموزشی از مالیات معاف می شوند.

تاراسی، وقف آموزشی را مهم دانست و تاکید کرد: رویکرد حوزه آموزشی استان برای انتصابات تعامل و تقویت هم افزایی بین دستگاهی با حرکت وفاق و همگرایی در مناطق آموزشی خواهد بود.

وی، با بیان اینکه انتخاب نیروهای فعال آموزشی در آموزش و پرورش بر پایه تعامل است، افزود: در حال حاضر ۵۷۸نیروی خدماتی در مدارس استان فعالیت دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه خبر از جذب ۲۰ هزار نفری نیرو ی انسانی در آموزش و پرورش داد و گفت: رویکرد های آموزش در نظام آموزشی کشور در مدارس یک فعالیت تربیتی محسوب می شود که در صورت کمک از دانش اموزان برخی فعالیت های موجب مسئولیت پذیری دانش آموزان می شود که یکی از اهداف سند تحولی بنیاد نظام آموزشی در این راستا است.

وی، استفاده دانش آموزان را در مدارس از هوش مصنوعی در راستای توانمندی معلمان و دانش آموزان را مهم برشمرد و گفت: ازدستگاههای متولی در این خصوص مساعدت خواهیم گرفت.

تاراسی، با بیان اینکه اعتبارات در راستای تامین و تجهیز مدارس بسیار کم است، تاکید کرد: درصدد افزایش سرانه در این خصوص هستیم.

وی، به اهمیت همگرایی سیاسی در دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی شاهد اهمیت به موضوعات مختلف با اجرای برنامه ها از سوی دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

تاراسی، تعامل خانواده، مدرسه و محله را این خصوص مهم ارزیابی کرد و گفت: همواره شاهد اجرای برنامه های کاربردی در سطوح مختلف مدارس و جامعه با همکاری اولیا هستیم.