کد خبر : 6802
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴ - ۲۲:۴۶

در نخستین جشنواره برترین های روابط عمومی تجاری مطرح شد؛

روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قوی بخش خصوصی هستند/رسانه بسترساز اعتماد،‌ شفافیت و سرمایه گذاری است

روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قوی بخش خصوصی هستند/رسانه بسترساز اعتماد،‌ شفافیت و سرمایه گذاری است
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: روابط عمومی اتاقهای بازرگانی، بازوی قوی و مهم بخش خصوصی در دفاع از حریم خواسته‌های به حق و قانونی آنها هستند.

به گزارش تدبیر آشنا اززنجان، حسین پیرموذن در نخستین جشنواره برترین های روابط عمومی تجاری و نشست سالانه روابط عمومی های اتاق بازرگانی سراسر کشور در زنجان، افزود: خدمات، دیدگاه ها و برنامه های روسای اتاق‌های بازرگانی در سطح کشور از طریق روابط عمومی آنها منعکس می شود و بسیار مهم است که در انتخاب مسوولان روابط عمومی ها این ویژگی هایی را مد نظر داشت.

وی، آموزش سواد رسانه ای را یکی از این شاخصهای مد نظر برای روابط عمومی اتاقهای بازرگانی دانست و یادآور شد: بر این اساس باید کارگاههای آموزشی برای روابط عمومی ها و صاحب رسانه فعال در اتاقهای بازرگانی برگزار شود.

پیرموذن، استفاده حرفه ای از رسانه ها و فضاهای مجازی را از دیگر شاخصه های موفقیت روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بیان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور و دنیا فضاهای مجازی تعیین کننده روابط اخلاقی، ارتباطی و خبرنگاری هستند از این رو باید بتوانیم از این فضا برای پیگیری مطالبات بخش خصوصی استفاده کنیم و این فضاها به عنوان بازوهای روابط عمومی های کل کشور باشد.

وی روایت سازی از موفقیت های بخش خصوصی را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: بسیاری از مدیران بخش خصوصی صاحبان برندهای جهانی هستند که اینها کمتر از یک دانشگاه نیست و نیاز است که همکاران ما در استانها و روابط عمومی و رسانه ها نسبت به مستندسازی از این افراد فعال که دارای برندهای بزرگ کشوری و بین المللی هستند اقدام کنند که هر یک از این روایت ها آموزش صعود از پایین‌ترین به بالاترین سطح است.

پیرموذن خاطرنشان کرد:‌ تقویت تعامل بین روابط عمومی استانها با اتاقهای بازرگانی از دیگر شاخص های مهم و مدنظر برای روابط عمومی اتاقهای بازرگانی است به طوریکه خط مشی خبری ما در استانها باید طوری باشد که هیچ اداره، سازمان و نهادی در تقابل با دیدگاه های اتاقهای بازرگانی در استانها نباشند.

وی ارتباط موثر با بخش دولتی و تبیین خواسته های بخش خصوص را نیز در موفقیت و تحقق اهداف اتاقهای بازرگانی دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم خواسته های بخش خصوصی را به صورت شیوا با قلم رسا منعکس کنیم که این موضوع از دیگر هنرهای روابط عمومی های اتاقهای بازرگانی است.

رسانه بستر ساز اعتماد،‌ شفافیت و سرمایه گذاری هستند

رییس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: اقتصاد و رسانه دو روی یک سکه هستند و رسانه تنها ابزار انتشار خبر نیست بلکه بسترساز اعتماد،‌ شفافیت و سرمایه گذاری است.

صمد یوسفی اصل افزود: نمی توان از رشد اقتصادی سخن گفت بدون آنکه پل ارتباطی قوی با افکار عمومی و ذینفعان داشت، این رسانه است که موفقیتهای اقتصادی را برای مردم ملموس و فضای کارآفرینی را امیدبخش می کند.

وی اظهار داشت: هر خبر دقیق اقتصادی گامی به سوی توسعه پایدار است اما توسعه اقتصادی در گرو توسعه ارتباطات هدفمند خواهد بود از این رو باید با تربیت روابط عمومی های اتاق بازرگانی ضمن ایفای نقش فعال در دیپلماسی تجاری، تصویری واقعی و شایسته از ظرفیت های ایران در داخل و خارج کشور منعکس کنیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره برترین های روابط عمومی تجاری کشور با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.