کد خبر : 8175
تاریخ انتشار : جمعه 26 ژوئن 2026 - 18:30

امام جمعه ماهدشت

وحدت ملی، مهم‌ترین عامل پیروزی در برابر دشمن است / مذاکره امروز از موضع اقتدار و برای تثبیت دستاوردهای میدان انجام می‌شود

وحدت ملی، مهم‌ترین عامل پیروزی در برابر دشمن است / مذاکره امروز از موضع اقتدار و برای تثبیت دستاوردهای میدان انجام می‌شود
امام جمعه ماهدشت با تأکید بر اینکه وحدت ملی مهم‌ترین عامل پیروزی در برابر دشمنان است، گفت: مذاکره امروز جمهوری اسلامی نه از موضع ضعف، بلکه از جایگاه قدرت و برای تثبیت دستاوردهای میدان انجام می‌شود و ملاک عمل در این مسیر، تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش تدبیر آشنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رادمرد، امام جمعه ماهدشت، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز اسارت اهل‌بیت (ع)، وحدت ملی را از مهم‌ترین عوامل پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان دانست و بر ضرورت پرهیز از اختلافات سیاسی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، وحدت ملی و انسجام شکل‌گرفته حول پرچم جمهوری اسلامی را از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی و از عوامل اصلی پیروزی در برابر «شیطان بزرگ» دانستند و از همه نخبگان و مسئولان خواستند از این سرمایه ملی صیانت کرده و از اختلافات بی‌حاصل و برجسته‌سازی تفاوت‌های اجتماعی پرهیز کنند.

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه مذاکره همواره به معنای سازش یا عقب‌نشینی نیست، افزود: دولت‌ها در بسیاری از مقاطع تاریخی هم‌زمان جنگیده و مذاکره کرده‌اند. مذاکره، ابزاری برای مدیریت دشمن است، نه کنار گذاشتن دشمنی، و جمهوری اسلامی نیز هیچ‌گاه به آمریکا اعتماد نداشته و نخواهد داشت.

حجت الاسلام رادمرد با استناد به سیره امیرالمؤمنین (ع)، تصریح کرد: اگر دشمن در میدان جنگ درخواست آتش‌بس داشته باشد، پذیرش آن با حفظ هوشیاری نسبت به حیله و فریب دشمن، امری عقلانی است. هیچ جنگی دائمی نیست، اما پایان جنگ نیز نباید موجب غفلت از دشمنی‌های طرف مقابل شود.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها درباره مذاکرات، گفت: در نظام ولایی، نباید در موضوع مذاکره میان موافقان و مخالفان صف‌بندی کرد، بلکه باید تابع نظر ولی‌فقیه بود؛ چراکه موضع رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب و معیار عمل مسئولان و مایه آرامش مردم است.

امام جمعه ماهدشت با مرور مواضع رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته درباره مذاکره، اظهار داشت: رهبر انقلاب در مقاطع مختلف، مذاکره را با اهدافی همچون دفع شر دشمن، حل موضوعات خاص، انتقال منطق جمهوری اسلامی به افکار عمومی جهان، تجربه‌آموزی و مذاکره از موضع قدرت مجاز دانسته‌اند و امروز همه این مؤلفه‌ها در مذاکرات جاری قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: تفاوت مذاکرات امروز با گذشته در این است که جمهوری اسلامی پس از پیروزی در میدان، از موضع اقتدار وارد گفت‌وگو شده و هدف، تثبیت دستاوردهای میدانی بر روی میز مذاکره است. امروز ادبیات مذاکره‌کننده ایرانی تغییر کرده و آمریکا در موقعیت ضعف و استیصال قرار دارد.

حجت الاسلام رادمرد خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نباشد، جمهوری اسلامی نیز با اقتدار به مسیر مقاومت بازخواهد گشت و آنچه بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد، مقابله با جنگ شناختی و تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف و دوگانگی در جامعه است.

وی ولایت‌مداری، تبعیت از رهبر معظم انقلاب و مطالبه‌گری مسئولانه را راه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن دانست و گفت: مردم و مسئولان باید مراقب خدعه، فشار و فریب دشمن باشند و از تعهداتی که به رهبر معظم انقلاب داده‌اند، عدول نکنند. راه نجات کشور همچنان مقاومت است.

امام جمعه ماهدشت همچنین با اشاره به تحولات منطقه، بر لزوم مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: تا زمانی که این رژیم به اقدامات تجاوزکارانه خود ادامه دهد، منطقه روی امنیت و آرامش نخواهد دید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از هیئت‌های مذهبی، مساجد و فعالان فرهنگی ماهدشت برای برگزاری باشکوه مراسم دهه نخست محرم قدردانی کرد و از مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به انعقاد قرارداد اجرای بخشی از نازک‌کاری و کاشی‌کاری یکی از رواق‌های صحن حضرت عقیله بنی‌هاشم (س) در حرم مطهر امام حسین (ع) به نام ماهدشت، گفت: مردم ماهدشت امسال بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند که نشان‌دهنده ارادت آنان به اهل‌بیت (ع) است.

وی همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و شهدای هفتم تیر، از خدمات دستگاه قضایی تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود مجتمع قضایی ماهدشت به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه ماهدشت در پایان با اشاره به مشکلات تأمین آب شهری، از برگزاری میز خدمت و ارائه گزارش عملکرد مسئولان آبفای شهرستان در نماز جمعه هفته آینده برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان خبر داد.