کد خبر : 1194
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

طی یادداشتی مطرح شد:

فرشاد اوجانی

ایمنی و فرهنگ HSE از وقوع حوادث صنعت و معدن، پیشگیری می‌کند

ایمنی و فرهنگ HSE از وقوع حوادث صنعت و معدن، پیشگیری می‌کند
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان کرج در یادداشت خود نوشت: مسئولان می بایست قبل از وقوع هر حادثه در معادن و صنایع با ایجاد دیدگاه های مناسب به پیش بینی، پیشگیری و آمادگی برای مقابله بپردازند.

به گزارش تدبیر آشنا
فرشاد اوجانی دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان کرج در یادداشت خود نوشت:

انفجار معدن زغال سنگ طرزه دامغان بار دیگر منجر به واکنش مسئولان و آحاد مردم و توجه هر چه بیشتر به ایمنی شد.

متاسفانه در این حادثه جان ۶ نفر از هموطنان عزیز و سختکوش از دست رفت و بار دیگر به مثابه حوادث گذشته دیدگاه واکنشی مسئولان را به همراه داشت؛ حال آنکه مطابق اصول ایمنی و فرهنگ HSE، مسئولان می بایست قبل از وقوع هر حادثه در معادن و صنایع با ایجاد دیدگاه های مناسب به پیش بینی، پیشگیری و آمادگی برای مقابله بپردازند و پس از حوادث نیز با درس آموزی از آن ها به بهسازی محیط جهت پیشگیری از رخداد اهمیت بدهند.

حادثه معدن طرزه دامغان، اولین حادثه در معادن کشور نبوده و در صورت عدم توجه به فرهنگ HSE و ارتقاء دانش ایمنی در بین مسئولان و کارکنان آخرین نیز نخواهد بود.

دیدگاه روشن مسئولان خانه کارگر از دیرباز در کشور منجر به تربیت جمع کثیری از دانش آموختگان رشته های ایمنی صنعتی در دانشگاه های مرتبط با این نهاد شده است که این دانش آموختگان می توانند گام موثری در ارتقای ایمنی در کشور عزیزمان بردارند.

آنچه پس از این حادثه اهمیت می یابد این است که درس آموزی و عبرت آموزی از حادثه در دستور کار قرار گیرد و با تجزیه و تحلیل ریشه ای حادثه عوامل اصلی مشخص شده و با هم افزایی اطلاعاتی در تمامی معادن کشور تکرار این قبیل حوادث به حداقل ممکن برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.