کد خبر : 1975
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۱۵

٢٠ سال گذشت و ٢٠ هزارهکتار زمین برای آرامستان شهر جدید مهستان بلاتکلیف است

٢٠ سال گذشت و ٢٠ هزارهکتار زمین برای آرامستان شهر جدید مهستان بلاتکلیف است
عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان در ارتباط با دلایل عدم احداث آرامستان در این شهر، گفت: حدود ٢٠ سال گذشته ۲۰ هزار هکتار به مالکیت شهرداری درآمد ولی هنوز پروژه آرامستان انجام نشده است.

علی اولیایی_البرز_تدبیر آشنا/ ذبیح الله زارع در نشست خبری در ارتباط با وضعیت تحویل مساکن دولتی، اظهار داشت: ما به عنوان مجری طرح های وزارت خانه راه و شهرسازی، بخش ساختمان و مسکن طرح مسکن ملی، تصمیم گیری می‌کنیم اما در دولت‌های گذشته برای ساخت مهر با هر تعاونی قرارداد منعقد می‌کرد که اغلب کم کاری و به تعویق افتادن زمان تحویل به دلیل کوتاهی پیمانکار بود اما در حال حاضر، کمیته فنی شرکت با ارزیابی و رتبه بندی پیمان کاران را انتخاب می‌کند.

وی با عنوان اینکه به دنبال مردمی سازی ساخت مسکن هستیم، افزود: در نهضت ملی با مشارکت مردم به سمت ساخت مسکن می‌رویم؛ برای مثال زمین به رایگان تامین شود، تسهیلات پرداخت شود که مردم خودشان خانه هایشان را احداث کند و ما نظارت کنیم.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت: صندوق ملی مسکن اگر در زمان مسکن مهر وجود داشت، بدین صورت تاخیر تحویل نداشت و به سرعت ساخته و تحویل می‌شد. در مسکن مهر، یکی از نارضایتی ها، نداشتن آسانسور است که بنیاد مسکن استان با همکاری صندوق ملی یکجا معضل اسانسور مسکن مهر را رفع کند.

زارع تسریع کرد: طبق برنامه، زمان تحویل پروژه های نهضت ملی از شهریور ماه و ۲۲ بهمن شروع می‌شود که با دو شیفته کردن کار، تعویق به وجود آمده جبران خواهد شد.

وی در ارتباط با سند مسکن مهر، اذعان داشت: اراضی که در مسکن مهر استفاده شده، متعلق به دولت است لذا سند تک برگ نیست و اسناد به صورت دفترچه ای موجود است. با اقدامات انجام شده باید سند تک برگ کل اراضی صادر شود و بعد از پایان کار، سند تک برگ واحدها صادر شود.

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان استان البرز، ادامه داد: این مشکل یکی از معضلاتی است که از گذشته به خوبی مدیریت نشد اما در سالهای اخیر ١٧ سند صادر شده و برای ٣٠۵٢ هکتار باقیمانده نیز سند تک برگ صادر می‌شود.

زارع به مسکن مهر مشاهیر شهر جدید مهستان اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر تعیین تکلیف این پروژه ، بیش از ٢٢ هزار میلیارد ریال به خزانه بیت المال برگشت.

این مسئول با اشاره به مشکلاتی که بحث دو مدیریتی بودن در شهر جدید مهستان ایجاد کرده است، گفت: برای شهر باید زیرساخت لازم انجام شود و بعد به دولت تحویل گردد. فازی که تحویل شهرداری است مدیریتش با شهرداری خواهد بود مانند فاز ۴ و۷ و چند فاز دیگر.

زارع در ارتباط با واگذاری زمین به ارگان‌های دولتی گفت: باید زمین به ارگان های دولتی تعلق بگیرد که احداث و استقرار مراکز دولتی در این شهر جدید محقق شود. این شهر حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ولی در حال حاضر فقط شرکت‌های آبفا و گاز و همینطور دادگستری در شهر جدید مهستان، نمایندگی دارند.

وی یادآور شد: شهروندان مهستانی برای خدمات اداری به هشتگرد و کرج مراجعه می کنند لذا برای رفاه مردم آماده هستیم جهت استقرار نمایندگی دستگاههای اداری زمین مورد نیاز را در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دهیم.

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان استان البرز در ارتباط با ساخت و ساز تک واحد که منجر به زشتی شهر جدید شده، گفت: زمین های ورودی تحت مالکیت یک سازمان است که سازه های آن نیمه کاره رها شده، امیدواریم در سال جاری مذاکرات انجام شود تا به صورت مشارکتی یا واحد، این سازه ها تکمیل شود.

این مسئول در ارتباط با چگونگی ارائه خدمات آب، برق و گاز، متناسب با افزایش تعداد جمعیت، اظهار داشت: مطالعاتی صورت گرفته که تا ۵۰۰ هزار نفر زیر ساخت و سرانه خدماتی محقق شود. تا کنون ٢ مجموعه ورزشی و ٢ پارک تاسیس شده است. همچنین ۱۰ مدرسه ۳۰ بوستان ساخته شده که تعدادی از مدارس را شرکت عمران شهر جدید مهستان به تنهایی ساخته است.

زارع با تاکید بر ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی، گفت: احداث ۳۳ هزار واحد مسکونی این طرح در شهر جدید مهستان پیش بینی شده که عملیات بخشی از آنها آغاز شده است.

وی در ارتباط با دلایل عدم احداث آرامستان، گفت که حدود ٢٠ سال گذشته ۲۰ هزار هکتار به مالکیت شهرداری درآمد ولی هنوز پروژه آرامستان انجام نشده است لذا لازم است مدیریت شهری یا زمینی که تحویل گرفته را برگرداند یا در همان زمین پروژه آرامستان را اجرا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.