تقاطع میدان جمهوری در آستانه بهرهبرداری کامل؛ تلاقی توسعه عمرانی با حفظ محیط زیست در کرج

به گزارش تدبیر آشنا از البرز، جواد چپردار، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج به همراه مهرداد کیانی، شهردار این کلانشهر از روند بازگشایی ترافیکی و پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری بازدید کردند.
چپردار در حاشیه این بازدید با اشاره به گزارشهای میدانی معاونت عمرانی شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، گفت: پروژه تقاطع سهسطحی میدان جمهوری با هدف تسهیل ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ارتقاء کیفیت زندگی شهری طراحی شده و در آستانه بهرهبرداری کامل قرار دارد.
وی افزود: همزمان با تکمیل مسیرهای زیرگذر جنوب به غرب و شرق به غرب، عملیات طراحی و کاشت فضای سبز در حاشیه این پروژه نیز آغاز خواهد شد تا همافزایی عمرانی و محیطزیستی در این طرح محقق شود.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر درباره مشخصات پروژه گفت: این تقاطع دارای مسیرهای زیرگذر و روگذر در جهتهای مختلف است که از جمله آن میتوان به زیرگذر جنوب به غرب و شرق به غرب، روگذر غرب به شمال و غرب به شرق، و مسیرهای همسطح جنوب به شمال اشاره کرد. وی اضافه کرد: این پروژه از آبان ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون با صرف هزینهای بالغ بر ۳۵۸ میلیارد تومان حدود ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
چپردار با بیان اینکه حفظ محیطزیست و توسعه پایدار از اولویتهای این دوره مدیریت شهری بوده، گفت: از مجموع ۳۶۰ اصله درخت معارض با پروژه، تنها ۶ درخت حذف شده و ۳۵۴ درخت جابجا و در حاشیه پروژه بازکاشت شدهاند که این اقدام در نوع خود بیسابقه است.
وی همچنین اظهار کرد: این پروژه علاوه بر تأثیر مثبت در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا، موجب افزایش رضایت شهروندان و ثبت عملکردی مثبت در کارنامه شورای ششم خواهد شد.
در ادامه این بازدید، از روند زیرگذر فلکه اول رجاییشهر نیز بازدید شد و مقرر شد با اصلاحات هندسی و بازنگری در جابهجایی اشجار، روند بهینهسازی مسیر تسریع یابد.