کد خبر : 5473
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 جولای 2025 - 22:34

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات زنجان ارسال شده است

بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات زنجان ارسال شده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون نزدیک به ۵۰ نفر از اهالی رسانه استان با حدود ۲۰۰ اثر در جشنواره مطبوعات ثبت‌نام کرده‌اند و ارسال آثار تا فردا ادامه دارد.

به گزارش تدبیر آشنا اززنجان، جعفر محمدی، شامگاه امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد فرآیند برگزاری، فراخوان و استقبال شرکت‌کنندگان جشنواره مطبوعات افزود: دو ماه پیش نظرات اهالی رسانه دریافت و در فراخوان تعمیم داده شد، اما عده ای در نامه ای اعلام کردند نباید این کار انجام شود، البته جای هیچ گلایه ای نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ، ادامه داد: با توجه به نبود خانه مطبوعات و همکاری با یک موسسه فرهنگی هنری مجوزدار، تصمیم گرفته شده جشنواره‌ای برگزار شود.

محمدی تاکید کرد: پس از جمع‌آوری آثار، اگر تعداد آثار کافی نباشد، جشنواره برگزار نخواهد شد اما آمار چیزی دیگری می گوید، موافقان برگزاری جشنواره بیشتر از مخالفان هستند و نمی‌توان تعداد موافقان را نادیده گرفت.

وی همچنین به مشکل برگزاری انتخابات خانه‌های مطبوعات اشاره کرد و گفت: انتخابات خانه مطبوعات پنج استان از جمله زنجان برگزار نشده است و به دلیل تغییر در اساسنامه، مراحل ثبت آن در حال انجام است و پس از ثبت، بر اساس اساسنامه جدید، انتخابات در استان‌های باقیمانده برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این تغییرات و مراحل آن، روند برگزاری انتخابات را تسهیل می‌کند و در حال حاضر منتظر ثبت نهایی اساسنامه هستیم.

محمدی در خصوص زمین‌ خانه مطبوعات نیز افزود: در این زمینه کمیته کارشناسی از سوی دادگستری استان تشکیل شود که درخواست داریم در صورت وقوع هرگونه تخلف، اقدامات قانونی لازم انجام شود.

وی به موضوع شکایت از خبرنگاران و پیچیدگی‌های حقوقی مرتبط با آن اشاره کرد و گفت: در صورت بروز اشتباه از سوی یک خبرنگار، خدمات و تلاش‌های آنان در طول سال‌ها نادیده گرفته نشود و در صدور احکام و تصمیم‌گیری‌ها، ملاحظات لازم رعایت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه دبیر کمیته شفاف‌سازی در کشور است.

وی اظهار داشت: وزیر تأکید کرده است که تمامی تصمیمات، قراردادها و اقدامات دستگاه های اجرایی باید در سامانه شفاف‌سازی ثبت و در معرض دید عموم قرار گیرد تا از پنهان‌کاری جلوگیری شود.

محمدی خاطرنشان کرد: از دادگستری استان تقاضا داریم فرهنگ شفاف‌سازی در کل استان و بین تمامی ادارات نهادینه شود و در این خصوص استان تلاش دارد اولین همایش شفاف سازی در حکمرانی را در زنجان برگزار کند.