کد خبر : 5640
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آگوست 2025 - 20:24

فرماندار زنجان، تاکید کرد:

ضروری تشکیل قرارگاه فرهنگی در زنجان

ضروری تشکیل قرارگاه فرهنگی در زنجان
فرماندار زنجان، بر مشارکت‌های مردمی، خیران و سرمایه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: قرارگاه فرهنگی در این زمینه تشکیل شود تا این داشته‌ها به کار گرفته شود و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد، در این راستا، اهمیت توجه به آمار و ارقام جرایم و آسیب‌های اجتماعی و تقسیم وظایف در مقابله با آنها مورد تاکید است.

به گزارش تدبیر  آشنا از زنجان، علی کاظمی،در جلسه شورای شهر امروز و انتخابات هیات رئیسه با بیان اهمیت مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری به مردم اظهار داشت:  معتقدیم که وجود مردم و همراهی آنها در عرصه های مختلف مدیریت شهری ارزشمند است و باید قدر آن را دانست.

فرماندار زنجان، با یبان قدر دانی از تلاش‌های اعضای شورا و نمایندگان در مدیریت شهری و پارلمان محلی، به‌ویژه در پیگیری مطالبات مردم و همکاری با دولت‌ها،گفت: شورای شهر بر اولویت قرار دادن رفاه و توسعه شهر و هزینه‌کرد هوشمندانه برای منافع عمومی اهتمام بورزد و فرصت یک سال دیگر خدمت در شورا را مغتنم بداند.

کاظمی، بر اهمیت تعامل و تفاهم بین شورا، شهرداری، فرمانداری و دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: این اقدام موجب شد تا منافع شهروندان و توسعه شهر بدون موانع پیش برود.

فرماندار زنجان، نقش رسانه‌ها و مطبوعات را در انتقال مطالب و کمک به تصمیم‌گیری‌های صحیح بسیار مهم عنوان کرد و گفت: عملکرد منصفانه و هم‌افزایی آنها در انعکاس اخبار و پیگیری مسائل به خصوص در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان جای قدردانی دارد.

کاظمی، با بیان اینکه به جای اینکه پروژه‌ها به نام شهرداری ثبت شوند، معمولاً به دوره‌های مختلف شورای شهر نسبت داده می‌شود، گفت: باید بر ماندگاری و ارزش خدمات تصویب شده در شهر تمرکز کرد تا اثرات مثبت آن برای مردم بیشتر نمایان شود.

وی، افزود: به رغم بودجه‌های تخصیص یافته، هنوز ناکارآمدی‌ها و مشکلات زیادی در شهر وجود دارد که باید با اعتبارهای فعلی برطرف شود.

کاظمی، با بیان اینکه به عنوان یک شهروند و خدمتگزار بر اهمیت انتقال نظرات مردم در طرحها تأکید داریم، گفت: نظرات کارشناسان و دانشگاهیان باید در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود، چرا که در استان‌های دیگر پیمانکاران فعال و متخصص مورد استفاده قرار می گیرند اما در شهر خودمان از آنها بهره‌برداری نمی‌شود.

فرماندار زنجان، ادامه داد: در میزگردهای تخصصی، پروژه‌ها بر اساس بهترین اعتبارات و در شان و منزلت یک شهر توسعه‌یافته تعریف و با دید اقتصادی و درآمدزایی پایدار برنامه‌ریزی شوند.

وی، گفت:همچنین پس از اتمام پروژه‌ها باید برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری و فعال‌سازی آنها صورت گیرد تا سرمایه‌گذاری انجام شده به نتیجه برسد و نمونه‌هایی مانند پارکینگ‌ها که نیازهای ترافیکی شهر است فعال‌سازی و تکمیل شود.

فرماندار زنجان، افزود:در حوزه گردشگری، برنامه‌ریزی‌ برای توسعه گردشگری در زنجان و بهره‌برداری اقتصادی از آن پیشنهاد شده است.

کظمی، در بخش دیگری از سخنان خود به ایام محرم و اربعین اشاره کرد و گفت: نیازمند توجه ویژه به این مناسبت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب در حوزه ورزش‌های همگانی و فعالیت‌های اجتماعی هستیم.

کاظمی افزود: غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف شهر، توجه به نیازهای محلی و تمرکز نکردن صرف بر یک منطقه خاص در این زمینه اهمیت دارد.