کد خبر : 5824
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آگوست 2025 - 8:21

همزمان با برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران استان زنجان مطرح شد؛

تزریق روحیه امید به جامعه‌ رسالت اصلی خبرنگاران است/نقش خبرنگاران برای داشتن ایران قوی بی‌بدیل است

تزریق روحیه امید به جامعه‌ رسالت اصلی خبرنگاران است/نقش خبرنگاران برای داشتن ایران قوی بی‌بدیل است
معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، با بیان اینکه خبرنگاران در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و روزهای سخت در کنار مردم بودند و واقعیات را روایت می کردند، گفت: رسالت اصلی خبرنگاران ترزیق روحیه امید در جامعه است.

به گزارش خبرنگار تدبیر آشنا از زنجان، علی صادقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان زنجان در سالن همایش های اتاق بازرگانی زنجان، گفت: واقعه غزه و شهادت جمعی از خبرنگاران برای بسیاری از ما دردناک است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، به جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی بر علیه ایران اشاره کرد و گفت: واقف بودیم دشمن به دنبال مذاکره نیست و می دانستیم مورد تهاجم رژیم صهیونیستی و ناتو قرار می گیریم و با آغاز این جنگ نابرابر بلافاصله جلسات شورای تامین در استان تشکیل شد و بنده به عنوان سخنگوی شورای تامین مسئولیت خبررسانی جزئیات جنگ را بر عهده داشتم.

صادقی، با بیان اینکه در این دوران قرارگاه های مختلفی از جمله اتاق خبر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تشکیل شد، گفت: معتقدم رسالت خبرنگاران این است که در روزهای سخت در کنار مردم باشند، واقعیات را روایت کنند و امید را در بین مردم و جامعه تزریق کنند.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، در ایام جنگ تدبیر خبرنگاران را شاهد بودیم، خبرنگاران با مخابره به موقع اخبار جنگ، اجازه ندادند دشمن مدیریت اخبار را به دست بگیرد. خبرنگاران در آن دوران پای ایران ایستادند و ایرانی واقعی وطن پرست هستید.

صادقی، اضافه کرد: در آن دوران توطئه های بسیاری برای ایجاد آشوب در کشور و کمبود مواد غذایی و سوخت در حال طراحی بودند که با هوشیاری مردم این توطئه ها نقش بر آب شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه در تابستان امسال با دو ساعت خاموشی فشار را از صنایع کم کردیم، گفت:در مدیریت صنایع با اطلاع رسانی به موقع کارخانه های استان بدون مشکل به کار خود ادامه دادند.

پروانه برهانی، با اشاره به اینکه خبرنگاران نیز با اطلاع رسانی مستمر و همراهی شرکت برق منطقه ای کمک اثرگذاری در مدیریت ناترازی انرژی داشتند، تصریح کرد: امید داریم در زمستان با ذخیره سوخت قطعی برق کمتری تجربه کنیم.

در ادامه این مراسم تجلیل و اختتامیه یازدهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، حجت الاسلام حسینی، امام جمعه زنجان، با بیان اینکه این محفل به افتخار خبرنگاران برگزار شده است، گفت: اگر بنا است ایران ما، ایران قوی باشد باید زنجان قوی در علم، فناوری، کشاورزی، بازرگانی، اقتصاد و فرهنگ قوی باشیم که نقش خبرنگاران در این زمینه بی بدیل است.

امام جمعه زنجان، ادامه داد: مهم است که با یکدیگر هماهنگ عمل کرد، ضمن آزادی مطبوعات گل به خودی نزنیم. برگزاری این جشنواره ها همدلی و هم آوایی ایجاد می کنند. خبرنگاران آزاد هستند و ضمن توجه به مصالح نظام و شرایط موجود، حق را بگوید و اصول حرفه ای را در نظر داشته باشند.


امام جمعه زنجان، با تاکید بر اینکه نوع نقد اگر همراه با دلسوزی باشد اثرگذارتر است، افزود: از زمان حضورم در زنجان شاهد فعالیت خبرنگاران دلسوز با اخلاق حرفه ای بودم.

به گزارش تدبیر آشنا در پایان این مراسم از شرکت کنندگان و برگزیدگان آثار ارسالی در بخش موضوعی و اصلی تقدیر شد، که «زهرا ملابابائی» نماینده پایگاه خبری، تحلیلی و سراسری تدبیر آشنا و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی (عدل طبیب « عدل نیوز») در استان زنجان بعنوان شرکت کننده در یازدهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان زنجان در موضوع سرمایه گذاری برای تولید تجلیل شد.