رئیس سازمان بهزیستی کشور:
سازمان بهزیستی ظرفیت مناسبی برای جذب مشارکتهای مردمی دارد

به گزارش تدبیر آشنا اززنجان، سید جواد حسینی، امروز در جلسه شورای اداری بهزیستی استان زنجان بر اهمیت استفاده از ظرفیت مشارکتهای مردمی و شبکههای داوطلبان تأکید کرد و گفت: بسیاری از ظرفیتها در کشور بلااستفاده مانده است و بهزیستی باید با فعالسازی این شبکهها، خدمات خود را به شکل گستردهتری ارائه کند. مشارکتهای اجتماعی و مسئولیت اجتماعی (CSR) میتواند در حوزههای مختلف اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و توانبخشی نقش حیاتی داشته باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، اضافه کرد: به عنوان نمونه، تشکل فرزانگان میتواند با مشارکت فعالتر، به توسعه قشری کمک کند. همچنین، برندسازی مشارکتی در حوزه خیرین، کارآفرینان و مدرسهسازان اهمیت دارد، ما سالانه جشنوارههایی برای تجلیل از خیرین برگزار میکنیم و امسال در حال برنامهریزی همایش بزرگ در مشهد برای برندسازی مشارکتی هستیم.
حسینی با بیان اینکه ما در سازمان بهزیستی با اتکا به مردم، شبکه داوطلبان، تشکلهای مردمی و برنامههای CSR، میتوانیم توسعه کمی و کیفی خدمات را پیش ببریم، گفت: اگرچه بودجه سازمان بهزیستی امسال ۲.۴ درصد از بودجه کل کشور است، که بالاترین میزان در طول تاریخ سازمان محسوب میشود، اما بدون مشارکت مردم و تشکلهای غیردولتی، رسیدن به اهداف امکانپذیر نیست.
وی بیان داشت: مطالعات بینالمللی نشان داده است که در کشورهایی مثل فرانسه و آمریکا، حیات انجمنهای مردمی و NGO ها نقش مهمی در خدمات اجتماعی و توانمندسازی جامعه دارند. در ایران نیز میتوان با توسعه تشکلها و برندسازی، مشارکت و توانمندسازی را افزایش داد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هماکنون در سطح کشور ۱۱ هزار گروه داوطلب فعال هستند، افزود: این میزان بیش از ۱۱۰ هزار نفر را شامل میشوند و این ظرفیت باید به شکل هدفمند در فعالیتهای توانبخشی، فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.
حسینی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز خدماتی، استانداردسازی خدمات، افزایش یارانهها و استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی، میتواند بسیاری از مشکلات جامعه هدف را حل کرده و نقش استانها و تشکلهای غیردولتی در این مسیر حیاتی است.