مدیر کل بازرسی استان زنجان:
6 هزار و 670 فقره گزارش تخلف به بازرسی استان داده شده است / مردم به بازرسی اعتماد کردند گزاشات تخلفاتی رشد افزایشی دارد

به گزارش تدبیر آشنا از زنجان، سجاد ده ده جانی، امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت ۴۴امین سالگرد تاسیس بازرسی، با اشاره به اهمیت اجرای قوانین ۱۷۴ قانون اساسی در حوزه بازرسی، اظهار داشت: عدم اجرایی قوانین منجر به تخلف و تضیع حقوق شهروندان می شود و مجازات دارد.
بازرس کل استان زنجان، با بیان اینکه ما نظارت بر اجرای درست قانون در جامعه داریم، ادامه داد: اعلام تخلف به بازرسی و بررسی تخلف توسط بازرسی و تذکر به متخلف و در صورت نیاز اعلام جرم با ارسال پرونده به دادگاه و صدور جرم در نهایت از وظایف دادگستری است.
وی، با اشاره به اینکه در بازرسی استان تا به امروز ۳۴۷فقره تشکیل پرونده داشتیم، تصریح کرد: از این تعدادپرونده وارد شده یک هزار ۴۵۲ فقره پرونده پیشنهادات لازم را از دستگاهها اجرا یی گرفتند و ۲۲۳نفر مرتکب تخلفات اداری شدند و ۱۲۳ نفر نیز در این زمینه محکوم شدند و در نهایت برای ۲۱ نفر اعلام جرم شده است.
ده ده جانی، با بیان اینکه در مجموع دادگستری استان برای بیش از ۹۵ درصد اعلام جرم کردند، افزود: در حوزه های تصرف و استفاده غیر مجاز و اختلاس و… افرادی دارای پرونده بودند که طبق ماده ۵۰۴ قانون این افراد مرتکب جرائم شدند.
وی، کم کاری، رفتار های خلاف شئون اسلامی و… را مهترین جرائم در استان بر شمرد و گفت: متخلفان با عناوینی از این قبیل به مراجع قضایی معرفی شدند.
بازرس کل استان با بیان اینکه 6 هزار و 670 فقره گزارش تخلف در استان بوده است، افزود: اعتماد مردم به این مجموعه دارای رشد افزایشی بوده است.
وی با اشاره به گزارشات مردمی با سامانه۱۳۶ ، افزود: ۱۷۹فقره نامه هشداری نیز برای جلوگیری از خسارت به حقوق شهروندی به مراجع قضایی ارسال شده است.
بازرس کل استان زنجان با اشاره به اهمیت حمایت و حفاظت از سرمایه های ملی کشور و استان در این زمینه، ادامه داد: تاثیر اجرای قوانین ارتقای سلامت اداری و همراهی متولیان در این خصوص مهم و اساسی است.
به گفته وی در سالجاری ۶ فقره گزارش با هدف پاکسازی سرمایه گذاری و یا فرار مالیاتی را در استان داشتیم.
ده ده جانی، با اشاره به اثر بخشی سازمانی برای احقاق حق مالی و اخذ وجوده دولتی و جبران پرداخت های قانونی و جلوگیری از تخلف، گفت: در این بخش با برگشت ۱هزار میلیارد یعنی یک هزار ۷۰۰میلیارد تومان را در استان شاهد بودیم.
وی، تاکید کرد: در بخش اراضی و تثبیت مالکیت و جلوگیری تخریب و تغییر کاربری اراضی شهر و خارج ششهری شاهد جلوگیری از ۳۱ هزار هکتاری بودیم.
بازرس کل استان، با اشاره به اینکه اقدامات اقتصادی، تولیدی، سیاسی و قضایی اقدامات اساسی انجام داده شده است، افزود: در سند تحول قوه قضاییه تمرکز بر پیشگیری با پایش های هوشمند بوده است.
وی، با بیان الزام بهره برداری از معادن برای پرداخت حقوق دولتی به میزان ۱۰ درصد و یا جلوگیری از تخریب منابع، خبر از تضییع حقوق دولتی یک همتی به میزان یک هزار و ۸۰ میلیارد تومنی داد.
ده ده جانی با اشاره به الزام معادن به نصب مانیتورینگ در استان، ادامه داد؛ در خروجی هر معدن کلیه فعالیت های حمل و نقلی به صورت آنلاین رصد و محاسبه و به حساب بهره برداران گذاشته می شود.
وی، همچنین خبراز وصول حقوق دولتی به میزان 6 برابری در استان داد و گفت: بهره برداران ملزم به واریز حساب های مالیاتی از ذخایر معادن استان به حساب خود استان هستند.
بازرس کل استان، با اشاره به اهمیت پرداخت های مالیاتی معادن در استان، گفت: اولین پرونده مالیاتی( جهان نمو) در روز های اخیر وارد استان شده است.
ده ده جانی، با اشاره به وجود بدهکاری معادن به دولت، افزود: ۲۹۶میلیارد تومان از این مبالغ تا به امروز پرداخت شده است.
بازرس کل استان با بیان اهمیت آسیب معادن به روستاها، افزود: با پیگیری های این مجموعه شاهد وصول ۶۱ میلیاردی در استان با اعمال ۱درصدی بودیم.
به گفته وی ۱۳۶ میلیارد تومان در حوزه وصول تخلفات شده بود که این مورد هم به همت بازرسی کل استان حل شده است.
ده ده جانی با اشاره به عدم اجرایی برخی طرح های درخواستی در استان، گفت: ۴۰ قطعه زمین راکد با میزان ۱۲ و نیم هکتار زمین در این راستا برگشت خورده است.
این مسئول در استان با اشاره به استفاده برخی واحد های دولتی از آب های زیر زمینی، گفت: از اقدامات بازرسی در این حوزه الزام استفاده واحد های تولیدی از پسماند های آبی با هدف صرفه جویی آبی در استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۷۰ واحد تولید شرکت کننده در خود اظهار ها مورد عنایت قانونی محیط زیست قرار گرفتند، گفت: شرکت های موثر در آلایندگی هوای مکلف به پرداخت جریمه هستند که بزودی وصولی آنها نیز با مبالغ معین اخذ می شود.
ده ده جانی، با اشاره به اقدامات موثر در خصوص تولید ملی برای دستگاههای اجرایی با هدف مطالبه گری، تاکید کرد: 38 شکایت از واحد ها در راستای تولید ملی مورد بررسی، رسیدگی و منتج به نتیجه قابل قبول شده است.
وی، با اشاره به تخلفات برخی معادن و واحد های تولیدی، گفت : اقدامات صورت گرفته شامل گروه های اقتصادی، شامل بانکها با مطالبات کلان از مشتریان، به میزان ۸۵۰میلیاردی برای زنجان نتیجه بخش بوده از این ميزان ۱۲۰میلیارد نیز به استان وصول شده ست.
این مسئول در استان، با بیان اینکه ۱۰۰میلیارد تومان به خزانه واریز شده است، پیگیری های در جهت تسهیلات بانکی حوزه ازدواج، فرزند آوری، احتکار، قاچاق و … نیز بوده است.
وی، با اشاره به اینکه دستگاهها وظیفه ثبت اموال در سامانه را دارند، تاکید کرد: با پیگیری بازرسی کل استان برای ۲۰ هزار نفر تسهیلات سفر دولت شهید رئیسی واریز شده است.
به گفته ددجانی، بعد از ورود بازرسی کل مشکلات ۴۷هکتار از زمینهای اراضی گلشهر زنجان حل شده است، ادامه داد: برای ۷هزار و۷۰۰ هکتار زمین تثبیت مالکیت در حال رسیدگی است.
وی، با بیان اینکه تا به امروز از ۱۰۰درصد ۱۰ درصد به تخلفات پزشکی در کلنیک ها و مطب های ورود پیدا کردیم، افزود: فعالیت ۹ درمانگاه شبانهروزی و ۳۰ پزشک و دندانپزشک بدون پروانه طبابت متوقف شده است و برخی مسئولان مرتبط به کمیسیون ماده ۱۱ به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
ده ده جانی، گفت: یکی از اولویتهای ما پیگیری تخلفات در شهرداریها و دهیاریها بود، برخی از اراضی و منابع شهری به صورت غیرقانونی برای تولید آسفالت و پروژههای دیگر استفاده شده بود که با ورود سازمان، این روند اصلاح شد و تخلفات مرتبط برطرف شد.
وی افزود: در سال جاری، ۷۷۰۰ هکتار اراضی فاقد اسناد رسمی در دستگاههای اداری شناسایی شد که بخشی از آنها پس از پیگیری به ثبت رسمی و تثبیت مالکیت رسید و مابقی در دست بررسی است. همچنین، محاسبات خلاف قانون در صدور پروانههای ساختمانی در دهیاریهای استان اصلاح شد و وجوه اضافه دریافت شده از ۵۵۸۰ نفر از ذینفعان به حسابشان عودت داده شد.
ده ده جانی ،در ادامه به اقدامات محیط زیستی و ترافیکی اشاره کرد و گفت: دستگاههای دارای خودرو فاقد معاینه فنی که منجر به آلودگی هوا میشدند، ساماندهی شدند.
بازرس کل استان زنجان،تا کید کرد: ثبت میزان حقوق و مزایای مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی در سامانه موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه انجام شد تا شفافیت مالی افزایش یابد.
ده ده جانی، در خصوص حوزه سلامت، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان همیشه مطالباتی از بیمهگرها داشت و برخی از پزشکان و پرستاران با مشکلات مالی روبرو بودند. پس از پیگیری و جلسات با سازمانهای بیمه، ۶۹۰ میلیارد تومان وصول شد و به حساب دانشگاه واریز شد.
مدیرکل بازرسی استان زنجان به واگذاری غیرقانونی اراضی منابع طبیعی برای اجرای طرحها اشاره کرد و گفت: در برخی موارد افراد بدون اجرای طرح، از اراضی به نفع خود استفاده کرده بودند که با تشکیل پرونده و ورود بازرسی، این تخلفات اصلاح شد.
ده ده جانی در پایان تأکید کرد: تمام اقدامات سازمان بازرسی در راستای حفاظت از حقوق بیتالمال، حمایت از سرمایههای استان و پیشگیری از تخلفات صورت گرفته و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.
