رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان:
خسارت دو میلیارد تومانی به آمبولانسهای استان در جریان حوادث اخیر/در سال آینده آخرین پایگاه کانکس اورژانسی به ساختمان تبدیل میشود

به گزارش خبرنگار تدبیر آشنا، ابراهیم خسروشاهی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۲۰ دستگاه آمبولانس اورژانس استان، تعداد ۸۰ دستگاه عملیاتی و قابل استاده هستند.
خسروشاهی، با بیان اینکه آمبولانسهای موجود مربوط به سالهای ۲۰۱۸ و برخی مدل سالهای ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ هستند، ادامه داد: استهلاک بالای آمبولانسها به دلیل کوهستانی بودن استان و وجود شبکه روستایی وسیع و همچنین نگهداری و استفاده از تجهیزات کهنه و فرسوده موجب معضلات و مشکلاتی شده است.
وی، گفت: همه پایگاههای کانکسی به ساختمان تبدیل شده است، که در سال آینده آخرین کانکس اورژانسی نیز به ساختمان تبدیل میشود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با اشاره به اینکه برخی شهرستانها با وضعیتی خاص در حوزه تجهیزات روبهرو هستند، تاکید کرد: این پایگاهها به آمبولانس و خدمات اضطراری بیشتری نیاز دارند.
خسرو شاهی، تاکید کرد: اورژانس استان زنجان نیازمند 20 دستگاه آمبولانس جدید است.
وی، در این زمینه افزود: طبق وعده رئیس اورژانس کشور، پنج هزار دستگاه آمبولانس وارد کشور خواهد شد که نقش موثری در حل این مشکلات خواهد داشت.
خسروشاهی، گفت: با تلاشهای صورت گرفته، برخی معضلات مالی و پرداختیهای کارانه و تعرفههای کارکنان جبران شده است و هم اکنون تعرفههای اورژانس همزمان با بیمارستانها در حال پرداخت است.
وی افزود: برای پرسنل پرستاری و پزشکی، اضافهکار، دو و نیم برابر افزایش یافته که رضایتمندی کارکنان را در پی داشت.
خسروشاهی، ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان ۶۳ پایگاه اورژانس شامل ۲۲ پایگاه شهری و ۴۰ پایگاه جادهای همچنین اورژانس هوایی فعال است که آماده خدمترسانی به مسافران و شهروندان در ایام نوروز هستند.
به گفته وی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هفت دستگاه موتور آمبولانس نیز با هدف امدادرسانی در مواقع بحران آماده به کار است.
وی گفت: کل تماسها با اورژانس در سالجاری ۱۸۹ هزار و ۵۰۲ مورد بود که این رقم در ۱۱ ماهه امسال به ۱۷۸ هزار و ۶۹۱ مورد رسید.
خسروشاهی افزود: ماموریتهای تماسی منجر به ماموریت در سال گذشته ۶۶ هزار و ۳۵۵ مورد بود که در ۱۱ ماهه امسال ۶۳ هزار و ۲۶۰ مورد ثبت شده است.
وی اظهار داشت: شمار مصدومین نیز در سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۹۴ و این تعداد در ۱۱ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۸۱۳ مورد ثبت شده است.
به گفته خسرو شاهی، با هماهنگی دستگاه قضایی، شماره مزاحمان در «لیست سیاه» سامانه ثبت میشود و امکان تماس برای آنان حتی در مواقع اضطراری نیز مسدود خواهد شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان، از وارد شدن حدود دو میلیارد تومان خسارت به آمبولانسهای استان در جریان حوادث اخیر خبر داد و گفت: تعدادی از خودروهای امدادی دچار آسیب فیزیکی شدند، اما با مدیریت میدانی و برنامهریزی انجامشده، روند انتقال بیماران بدون اختلال جدی ادامه یافت.
خسرو شاهی در پایان اضافه کرد: در این حوادث، مصدومان معترض به بیمارستانهای موسوی و ولیعصر و نیروهای نظامی و انتظامی به بیمارستان بهمن منتقل شدند تا فرآیند درمان بهصورت تفکیکشده و سازمانیافته انجام شود و تمامی خدمات انتقال و درمان به صورت رایگان ارائه شد.