در یکصدومین جلسه گفتگوی بخش خصوصی با دولت مطرح شد؛
در شرایط کنونی تعامل بخش خصوصی با دولت ضروری است/خرید محصولات بومی دانش بنیان اولویت اصلی است/زنجان ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال را دارد

به گزارش خبرنگار تدبیر آشنا از زنجان شامگاه دیروز علاء رفیع زاده در یکصدو پنجمین جلسه شورای گفتگو گوی بخش خصوصی با دولت،با بیان اینکه دستگاههای موازی باید حذف شود، ادامه داد: بخش خصوصی می تواند در این موضوع کمک حال دولت باشد.
معاون رئیس جمهور، با اشاره به اینکه در دولت چهاردهم دولت هوشمند فاقد وحدت فرماندهی است، افزود: دولت هوشمند با تجهیز بخش زیر ساختی توسط دستگاه های فناوی و اطلاعات در راستای خدمات رسانی فرایندهای خدمات رسانی را مهیا می کند.
رفیع زاده، تدوین سند راهبری را در این خصوص با مساعدت بخش خصوصی مهم ارزیابی کرد و گفت: استانهای کشور دارای قابلیت های هوشمندی فراوانی است.
وی، با اشاره به اهمیت اجرا و ارائه خدمات بخش خصوصی به دولت و جامعه، گفت: پایه و اساس معماری صنعت ابلاغ شده است.
معاون رئیس جمهور، نقش شرکت های دانش بنیان را در این بخش مهم ارزیابی کرد وگفت: سند نقشه راه در این حوزه مشخص شده است.
در ادامه این جلسه سید محسن صادقی، نیز با اشاره به اهمیت اتخاذ تدابیر و ارائه راهکارهای مبتنی بر رویکرد مسئله محوری برای اقدامات دستگاه های اجرایی در استان اظهار داشت: شرکا ها و شرکت های دانش بنیان در زمینه پیشران اصلی تحول اشتغالزایی، تولید در اقتصاد کشور هستند.
استاندار زنجان، با بیان اینکه مسئولیت مسئولین دستگاههای اجرایی استان متفاوت تر از مسئولیت در کلان شهرها و مرکز کشور است، ادامه داد: ضریب منطقه ای تعرفه ها دراین زمینه مهم و اساسی است.
صادقی، با اشاره به بحث های مالیاتی در شرکت های دانش بنیان، گفت: امکان بهره مندی مالیاتی در این زمینه در طرح توسعه ای بعنوان مشوق در نظر گرفته می شود.
استاندار زنجان، گفت: قرار داد ها در این زمینه پیوست دارد و همچنین ضروری است تسهیلگری اجرایی نیز به همراه داشته باشد.
وی، اختصاص بسته های حمایتی را مهم برشمرد و گفت: طرح اتصال شرکت های دانش بنیان به فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از پیش ضروری است.
به گفته صادقی خرید محصولات بومی دانش بنیان اولویت اصلی است.
صمد یوسفی اصل نیز با اشاره به تعامل ۱۵ خانه برای راه اندازی صندوق پژوهش در استان، ادامه داد: زنجان پیشتاز در علوم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در سطح کشور و جهان است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، گفت: زنجان ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال را دارد.
وی، با تأکید بر ظرفیتهای گسترده استان در حوزه فناوری و نوآوری، گفت: زنجان در کنار توانمندیهای صنعتی و معدنی، از استعدادهای قابل توجهی در عرصه اقتصاد دیجیتال برخوردار است و باید از این ظرفیت به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان بهره گرفت.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مطلوب بودن عملکرد عمومی دولت، ادامه داد: با توجه به منافع دولت از بخش خصوصی در مواقع ضروری آنگونه که باید دولت در کنار بخش خصوصی نیست.
نبی اله محمدی، با تاکید بر اینکه افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارگران موجب گرانی نیست، افزود: دولت خودش در خصوص مهار تورم و گرانی قصور دارد.
به گفته نماینده مردم زنجان طارم، در حوزه کشاورزی اقدامات مناسب در استان انجام شده است و تورم و گرانی با افزایش حقوق همخوانی نداشته است.
وی با بیان ضرورت شفاف سازی پرداخت تسهیلات در استان، افزود: پیوند صنعت و دانشگاه در مقایسه با سالهای گذشته مطلوب بوده است.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان بخش خصوص در حوزه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان و مسئولین مراکز علمی ، آموزشی و دانشگاهی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.
