رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان تاکید کرد:
دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان خیانت به رسالت سفیدپوشان در جامعه پزشکی است/هدف گذاری ۵۱۰ میلیاردی استفاده از ظرفیت و مشارکت خیرین در حوزه سلامت

به گزارش تدبیر آشنا از زنجان، سعید سرداری، امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته دولت و تبریک روز خبرنگار، با اشاره به اهمیت ارتقای کیفت خدمات بهداشتی درمانی و تاب آوری در مراکز بهداشتی درمانی، اظهار داشت: در برنامه نظام سلامت علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تاکید بر اجرای نظام اجرایی و پزشک خانواده است .
رئیس داشکاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی استان زنجان، با بیان اینکه پوشش بیمه ای از مهمترین اهداف و بحث صادرات دارو و گردشگری سلامت از اهداف این مجموعه در حوزه سلامت خواهد بود، ادامه داد: ۱۶ طبق آمارهای اعلام شده ۶۰ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی کشور ۱۲۰ همت بدهی دارند.
وی، تاکید کرد: این دانشگاه یک هزار و ۶۰۰ نیروی شرکتی و قراردادی دارد که ماهانه ۷۱۰ میلیارد ریال حقوق را از محل درآمد دانشگاه به آنها پرداخت می کند.
این مسئول بهداشتی درمانی دراستان زنجان، گفت: در سالجاری ۸۰ میلیارد تومان خیرین در پروژه های بهداشتی درمانی مشارکت داشتند.
سرداری، خبر از هدف گذاری ۵۱۰ میلیاردی مشارکت خیرین برای حوزه سلامت داد و گفت: تعامل و ارتباط رسانه ها در راستای جذب خیرین حائز اهمیت است.
سرداری، با بیان اینکه خدمت رسانی دانشگاه توسط نیروهای شرکتی و قراردادی صورت می گیرد، گفت: ۵۰ درصد پست های دانشگاه خالی است و با این وجود تلاش کرده ایم خدمات به مراجعه کنندگان به بهترین نحو ارائه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اهمیت آموزش و پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی درمانی ، تصریح کرد: استان زنجان در قرار گیری قطب ۶ پروژهشی مرجع در کشور است.
وی، با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت و مساعدت خیرین به دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کلان، گفت: در شرایط کنونی با ادامه این روند و کمبود اعتبارات مشکلات در این حوزه روند افزایشی خواهند داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به تکمیل پروژه های نا تمام بالای ۸۵درصدی پیشرفت فیزیکی در حوزه بهداشت درمانی استان، خبر از بدهی8هزارو 500 میلیارد ریالی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان داد.
سرداری، با اشاره به مشکلات پرسنل در این دانشگاه با توجه به اهمیت توسعه ای، یاد آور شد: باید در صدد تامین منابع مالی پایداری برای رفع نا ترازی مالی در این مجموعه داشته باشیم.
این مسئول در استان زنجان، با تأکید بر پرداخت حقوق دولتی معادن در حوزه مسئوليت اجتماعی بهداشت و درمان، گفت: از ظرفیت خیرین می توان به نحو احسن در حوزه بهداشت و درمان بهره برد.
سرداری ، تاکید کرد: دریافت زیر میزی از سوی برخی پزشکان خیانت به رسالت سفیدپوشان در جامعه پزشکی است و این عمل عمل غیر اخلاقی است، مجموعه وزارت بهداشت و درمان به شدت با این اقدام بر خورد می کند.
وی، با بیان اینکه برخورد با پرونده های تخلفات پزشکی در چند مرحله از سوی دستگاههای متولی انجام می شود، گفت: قصورات پزشکی با درجه بندی به صورت مستند در دانشگاه علوم پزشکی و یا نظام پزشکی و در نهایت با میزان تخلف در دستگاه قضایی رسیدگی می شود.

محمدرضا صائینی، نیز، در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، یکهزار و ۵۵۷ مورد حیوان گزیدگی در استان گزارش شده است، گفت: این تعداد در سه ماهه اول امسال به یک هزار و ۶۸۶ نفر رسیده و حدود ۱۲۹ مورد افزایش داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، سواد سلامتی را مهم بر شمرد و گفت: ضروری است مطالبه گری الویت اصلی در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه باشد.
وی، با بیان اینکه گردش ویروس هاری و گزیدگی حشرات در استان در حال افزایش بوده است، ادامه داد: مرگ هاری بد ترین نوع مرگ در انواع مرگ ها است.
معاون بهداشت و درمان استان، به ضرورت رسیدگی به وضعیت سگ های ولگرد در سطح شهر اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها و صاحبان رسانه در راستای اطلاع رسانی در این خصوص حائز اهمیت است.