کد خبر : 6207
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 سپتامبر 2025 - 16:15

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو:

در نوسازی صنعت برق، ۷۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی خواهیم کرد

در نوسازی صنعت برق، ۷۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی خواهیم کرد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو،گفت:در نوسازی صنعت برق، ۷۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی خواهیم کرد.

به گزارش تدبیر آشنا اززنجان، مهدی صادقی،  از ساخت بزرگترین ترانسفورماتور ایران و تدوین طرحی برای نوسازی ترانسفورماتورهای فرسوده کشور با هدف صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون دلاری خبر داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، با اشاره به پروژه‌های کلان این گروه صنعتی، اظهار داشت: سال گذشته موفق شدیم برای اولین بار در کشور، بزرگترین ابرترانسفورماتور را با ارتفاع ۱۱ متر و ۲۶ محور طراحی و تولید کنیم که در کمتر از شش ماه در ایستگاه سعادت‌آباد تهران نصب شد و پیش از آغاز پیک مصرف تابستان، به مدار آمد و از افزایش خاموشی‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: علاوه بر این، طرحی برای نوسازی و بازسازی ترانسفورماتورهای با قدمت بیش از ۳۰ سال تهیه کرده‌ایم که در صورت اجرا، با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در یک دوره ۵ ساله، جایگزین یک نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی خواهد شد. این طرح سالانه ۲۸۸ میلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف سوخت به همراه خواهد داشت و به کاهش قابل توجهی از تولید کربن منجر می‌شود.

تولید ملی واگن مترو و افزایش ۱۰ درصدی داخلی‌سازی

مدیرعامل ایران ترانسفو به بحث ساخت داخل و تولید محصولات جدید پرداخت و تصریح کرد: برای اولین بار، تابلوی یکپارچه سازی اینورتر و تجهیزات حفاظتی با ساخت داخل کامل تولید شده که هزینه آن یک‌سوم تا یک‌دوم نمونه‌های خارجی است.

وی با تأکید بر هدف‌گذاری برای افزایش ۱۰ درصدی ساخت داخل در محصولات، گفت: ما حدود یک ماه پیش رویداد نوآوری و شکوفایی را با حضور تمام سازندگان داخلی برگزار کردیم تا محصولات جدیدی با ارزش تقریبی ۱۷ میلیون دلار را برای داخلی‌سازی شناسایی کنیم.

صادقی همچنین از ساخت اولین واگن ملی مترو خبر داد و افزود: ما در حال حاضر مشغول ساخت چهار دستگاه واگن برای وزارت نیرو هستیم که تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهند شد.