کد خبر : 1548
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

امام جمعه ماهدشت:

ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم اما مصلحت کلی اسلام و انقلاب مطرح است

ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم اما مصلحت کلی اسلام و انقلاب مطرح است
امام جمعه ماهدشت گفت: آمریکا بواسطه ترور ها و حوادث غمبار به دنبال عصبانی کردن ایران است . پاسخ باید قاطع، هوشمندانه و بازدارنده باشد نه اینکه ما هراس و ترسی از مواجه شدن با اسرائیل داریم، ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم و منتظر چنین روزی هستیم اما مصلحت کلی اسلام و انقلاب مطرح است.

به گزارش تدبیر آشنا. حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد امام جمعه شهر ماهدشت در دو خطبه نماز جمعه ١۵ دیماه ١۴٠٢ به مسایل دینی و اجتماعی پرداخت و گفت:

الحمدلله رب العالمین و الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا عَرَّفَنَا مِنْ نَفْسِهِ ، وَ أَلْهَمَنَا مِنْ شُكْرِهِ ، وَ فَتَحَ لَنَا مِنْ أَبْوَابِ الْعِلْمِ بِرُبُوبِيَّتِهِ ، وَ دَلَّنَا عَلَيْهِ مِنَ الْإِخْلَاصِ لَهُ فِي تَوْحِيدِهِ ، وَ جَنَّبَنَا مِنَ الْإِلْحَادِ وَ الشَّكِّ فِي أَمْرِهِ ، اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ ، وَ نَجِيبِكَ مِنْ خَلْقِكَ ، وَ صَفِيِّكَ مِنْ عِبَادِكَ ، إِمَامِ الرَّحْمَةِ ، وَ قَائِدِ الْخَيْرِ ، وَ مِفْتَاحِ الْبَرَكَةِ و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداةِ المهدیین سیما بقیه الله الاعظم علیه الصلاه و السلام / اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر و….// اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر و….//عبادالله اوصیکم بتقوی الله
در خطبه هفته گذشته عرض شد یکی از روش های تربیتی فرزند معرفی الگو ست و البته یکی از موثرترین لذا خدای متعال هم یکی از روش های تربیت و هدایت خورد را همین نکته قرار داده است در سوره احزاب /21 می فرماید : (لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً).براى شما در زندگى رسول خدا ص و عملكرد او سرمشق نيكويى بود براى آنها كه اميد به رحمت خدا و روز رستاخيز دارند و خدا را بسيار ياد مى‏كنند” بهترين الگو براى شما نه تنها در اين ميدان كه در تمام زندگى، شخص پيامبر ص است، روحيات عالى او، استقامت و شكيبايى او، هوشيارى و درايت و اخلاص و توجه به خدا و تسلط او بر حوادث، و زانو نزدن در برابر سختيها و مشكلات، هر كدام مى‏تواند الگو و سرمشقى براى همه مسلمين باشد.
اين ناخداى بزرگ به هنگامى كه سفينه‏اش گرفتار سخت‏ترين طوفانها، مى‏شود كمترين ضعف و سستى و دستپاچگى به خود راه نمى‏دهد، او هم ناخدا است هم لنگر مطمئن اين كشتى، هم چراغ هدايت است، و هم مايه آرامش و راحت روح و جان سرنشينان. همراه ديگر مؤمنان، كلنگ به دست مى‏گيرد، خندق مى‏كند، با بيل جمع آورى كرده و با ظرف از خندق بيرون مى‏برد، براى حفظ روحيه و خونسردى يارانش با آنها مزاح مى‏كند، و براى گرم كردن دل و جان آنها را به خواندن اشعار حماسى تشويق مى‏نمايد، مرتبا آنان را به ياد خدا مى‏اندازد و به آينده درخشان و فتوحات بزرگ نويد مى‏دهد. از توطئه منافقان بر حذر مى‏دارد و هوشيارى لازم را به آنها مى‏دهد. از آرايش جنگى صحيح و انتخاب بهترين روشهاى نظامى لحظه‏اى غافل نمى‏ماند، و در عين حال از راههاى مختلف براى ايجاد شكاف در ميان صفوف دشمن از پاى نمى‏نشيند. ” اسوة” در اصل به معنى آن حالتى است كه انسان‏ به هنگام پيروى از ديگرى به خود مى‏گيرد و به تعبير ديگرى همان تاسى كردن و اقتدا نمودن است، بنا بر اين جمله‏ لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ مفهومش اين است كه براى شما در پيامبر ص تاسى و پيروى خوبى است، مى‏توانيد با اقتدا كردن به او خطوط خود را اصلاح و در مسير” صراط مستقيم” قرار گيريد. جالب اينكه: قرآن در آيه فوق اين اسوه حسنه را مخصوص كسانى مى‏داند كه داراى سه ويژگى هستند، اميد به اللَّه و اميد به روز قيامت دارند و خدا را بسيار ياد مى‏كنند. لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً ، در حقيقت ايمان به مبدء و معاد انگيزه اين حركت است، و ذكر خداوند تداوم بخش آن، بدون شك كسى كه از چنين ايمانى قلبش سرشار نباشد، قادر به قدم گذاشتن در جاى قدمهاى پيامبر نيست و در ادامه اين راه نيز اگر پيوسته ذكر خدا نكند و شياطين را از خود نراند، قادر به ادامه تاسى و اقتدا نخواهد بود.
یک مثال تاریخی ، امام على علیه السلام با آن شهامت و شجاعتش در همه ميدانهاى جنگ كه يك نمونه زنده آن غزوه احزاب است در سخنى كه در نهج البلاغه از آن حضرت نقل مى‏فرمايد : كُنَّا إِذَا احْمَرَّ الْبَأْسُ اتَّقَيْنَا بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، فَلَمْ يَكُنْ أَحَدٌ مِنَّا أَقْرَبَ إِلَى الْعَدُوِّ مِنْهُ. ” هر گاه آتش جنگ، سخت شعله‏ور مى‏شد ما به رسول اللَّه پناه مى‏برديم و هيچيك از ما به دشمن نزديكتر از او نبود” وقتی خود پیغمبر اینگونه بودند ، مؤمنان، لشگريان احزاب را ديدند، نه تنها تزلزلى به دل راه ندادند ، بلكه گفتند وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلَّا إِيماناً وَ تَسْلِيماً اين همان است كه خدا و رسولش به ما وعده فرموده، و خدا و رسولش راست گفته‏اند، و اين ماجرا جز بر ايمان و تسليم آنها چيزى نيفزود” این نتیجه تاثیر الگو ست . (عصر)
خطبه دوم/
16 دی ماه سالروز شهادت سید حسین علم الهدی و یاران شهیدش در هویزه است که به روز شهدای دانشجو نامگذاری شده ، رهبر معظم انقلاب درباره شهید علم‌الهدی و سایر حماسه‌آفرینان هویزه فرموده‌اند: «این جوانان با دست خالی به‌مقابله با دشمن می‌رفتند. بیست الی سی جوانان با دست خالی؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به‌پروردگار؛ آن‌گونه که حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، اراده‌اش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان، واقعاً همان‌طور بودند. من از شهید علم‌الهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که این‌گونه مصمّم به‌جنگ دشمن می‌روید؟ دیدم اینها دلهایشان آن‌چنان به‌نور ایمان و توکّل به‌خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند. وقتی که خبر شهادت «سیدحسین علم الهدی» را شنیدم، اول چیزی که به‌ذهنم آمد، شهادت حافظان قرآن در صدر اسلام بود». از ویژگی‌های شهید علم الهدی، انس بسیار زیاد وی با قرآن کریم است. سید حسین مصداق این فرمایش امام صادق علیه السلام است که: «هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آمیزد»(مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ(الکافی، ج2، ص603)). در خاطراتی آن شهید دارد: در اولین دستگیری سید حسین، او را در بند نوجوانان زندانی می‌کنند. پس از مدتی که به‌ملاقاتش رفتیم، دیدیم اوضاع سلول‌ها به‌شدت نامناسب است؛ سلول‌هایی بسیار کوچک، قدیمی و کاملاً غیر بهداشتی! از حسین سئوال کردیم: چه چیز لازم داری که برایت بیاوریم؟ گفت: فقط یک جلد قرآن برایم بیاورید. در سال ۵۳ که حسین را دستگیر کردند، او را به‌بند نوجوانان بردند. زندانیان، نوجوانانی بزهکار بودند که به‌جرم دزدی و دعوا و… به‌زندان افتاده بودند. روزهای اول، روزهای سختی برای حسین بود، چون دائماً توسط بعضی از زندانیان مورد تمسخر قرار می‌گرفت، اما طولی نمی‌کشد که او با صبر و حوصله چند نفر از آنها را نماز خوان می‌کند و دلبسته به‌خدا. مأموران زندان ناگهان متوجه می‌شوند که همان نوجوانان بزهکار، حالا دارند به‌امامت سید حسین، نماز جماعت می‌خوانند و جلسه قرائت قرآن بر پا کرده‌اند. حسین را از بند خارج می‌کنند و با ریسمان، به‌درختی که در حیاط زندان بوده، می‌بندند و در هوای سرد زمستان رهایش می‌کنند. و خاطرات زیبای دیگر این خود الگویی است برای دانشجویان و جوانان ما در این عصر و زمانه
مناسبت دیگر 19 دی ماه است که جایگاه قیام 19 دی 1356 در سیر تحولات انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه‌ای است. برای اینکه این قیام مردمیِ روحانیت‌محور، آغازگر تحولی اساسی و بنیادین در انقلاب اسلامی بود که با برگزاری اربعین‌ها، نمونه‌ای درخشان از استفاده سیاسی از سنت‌های شیعه، به پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی منجر شد و 13 ماه بعد از وقوع قیام 19 دی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. این قیام برکات و پیامدهایی در پی داشت که مهم‌ترین آنها تسریع روند انقلاب اسلامی بود ، 19 دی، به فرصتی تاریخی برای یکسره‌کردن کار رژیم طاغوت تبدیل شد. سکوت اختناقی را در هم شکست، بغض و خشم مردم از وضعیت بد کشور را منسجم، جهت‌دار و هدفمند کرد ، شجاعت حضور در عرصه و میدان و روحیه شهادت‌طلبی را به ملت داد، و به برکت خون پاک شهیدان، سلسله قیام‌های اربعینی را به جریان انداخت و موج انقلاب را برای رژیم سفاک شاه مهار نشدنی کرد. لذا اهمیت 19 دی بسیار بالاست و نباید از آن غفلت کرد و به فراموشی سپرد، یاد شهدای قیام 19 دی ماه قم را گرامی می داریم.
برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیش‌رو، به‌عنوان تجلی مردم‌سالاری در نظام جمهوری‌اسلامی از موضوع‌هایی است که طی ماه‌های گذشته و در مناسبت‌های مختلف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است؛ راهبردی که «پایه تحول» و «راه‌حل مشکلات» به‌حساب می‌آید. در چنین شرایطی برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات اسفندماه الزاماتی دارد که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هزاران نفر از مردم خوزستان و کرمان به تبیین آنها پرداختند. براین‌اساس، برای تحقق راهبرد محوری برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری، با ۲ طیف مخاطب مواجه هستیم که فعالیت‌های آنان نقش مؤثری در تحقق «انتخابات پرشور و رقابتی» دارد؛ از یک‌سو مسئولان و دستگاه‌های حاکمیتی مخاطب اصلی رهنمودهای رهبر معظم‌ انقلاب هستند و از سوی دیگر با طیف‌ها و قشرهای مختلف و حتی متفاوت اجتماعی مواجهیم که از دیگر مخاطبان «بایدهای انتخاباتی» به‌شمار می‌روند ، نهادها و مسئولان دولتی و حاکمیتی که از اصلی‌ترین مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم‌ انقلاب بوده‌اند. لذا حضرت آقا 4 رویکرد را بیان فرمودند : «مشارکت پرشور»، «رقابت واقعی»، «سلامت حقیقی» و «امنیت کامل» که هم مخاطب مسئولان هستند و هم مردم عزیز ، اما یک نکته مهم و مطالبه مهم و یک سوال اساسی آیا کسانیکه در بوجود آوردن وضعیت اقتصادی و آن همه خسارتی که زدند که مردم به خوبی هم می شناسند و هم تدابیر آنها را با همه ی وجود درک کردند ، باز هم می خواهند تصمیم سازی کنند ؟ یک بخش مربوط به مردم است که موضوع را کامل درک می کنند و جلوتر از مسئولان هم حرکت می کنند اما مسئولان مربوطه هم درک می کنند؟ ، با چه روی می خواهند برگردند ، دیگر چه راهکاری مانده برای نجات این مردم که انجام ندادند و باقی مانده و با برگشت به مسئولیت های مهم ، می خواهند انجام دهند ، انقلابی گری آن است که ساکت نمانیم و مطالبه کنیم با منطق و دلیل بدور از حواشی که آنها دوست دارند ، اگر مردم شکایت دارند که هم ثبت شده است و هم فضای عمومی گویای این نکته است ، چرا قوه قضائیه پاسخ قانع کننده ای در این خصوص ندارد؟ تا کی با مصلحت های خود ساخته باید آرمان های نظام قربانی شود بدست کسانیکه به زعم من اعتقادی به این آرمان ها و اهداف مردم ندارند ، کاری نکنیم که جوابی در برابر شهدا نداشته باشیم ؟ آن شهدایی که با افتخار و بدون منت و بدون چشم داشت از این و آن برای اسلام و انقلاب خون و جان دادند و جوابی در برابر پدر و مادران شهدا نداشته باشیم آن پدران و مادران شهدایی که با مظلومیت رفتند و برخی مانده اند و ما از برکت وجودیشان بهره مندیم. ان شاءالله پاسخی به این مطالبه هم داشته باشند.
در روز چهارشنبه 13 دی ماه در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ره حادثه تلخی رخ داد و همه ما متاثر از آن شدیم ، جنایت هولناکی که جز از دست شقی ترین انسان ها از دست کسی دیگر بر نمی آید ، 84 نفر را به خاک و خون کشیدند و 284 نفر مجروح ، از زن و کودک و سایر افراد ، ضمن تسلیت به مردم عزیز ایران اسلامی و خصوصا مردم عزیز و قهرمان کرمان ، مطالبه ما همان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) است که در پیام شان فرمودند: ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشه یشان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن‌الله. خب کشورهای مختلف محکوم کردند و حتی برخی که تجربه برخورد ایران را دارند محکوم کردند و گفتند ما نقشی نداشتیم مانند آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی هم گفت که ما اعلام نظر نمی کنیم اما آمریکا گفت اسرائیل نقشی نداشته بعد از مدت زیادی که از حادثه گذشت ، داعش به گردن گرفت که این نوع بیانیه دادن و نوع و محتوای آن بسیار مورد تردید است و انگشت اتهام به سوی رژیم صهیونیستی است ، شکی در آن نیست ، هم نوع عملیات و هم شیوه اجرایی آن طراحی آنهاست ، جدای از این اگر آنطور که ادعا کردند باشد ، سوال اینجاست ، داعش را چه دولتی بوجود آورده و حمایت کرده ، حضرت آقا در بیانشان دقیق اشاره کردند به مباشرین که فرمودند : دستهای آلوده به خون بیگناهان و هم اشاره کردند به کسانیکه پدید آورنده ی این نوع حرکات هستند که فرموند : چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند ، البته پاسخ قطعی و راهبردی و هوشمندانه باید باشد و مهم تر بازدارنده اما یک نکته مهم که یک سیاست خباثت آلود دیگرهم آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می کند و آن این است که اسرائیل نمی تواند جنگ طولانی انجام دهد و فراری از جنگ فرسایشی است لذا باید یک قدرتی را درگیر کند که بتواند خودش را از منجلاب بیرون بیاورد و جامعه جهانی را همراه خودش کند و آمریکا همین مسیر را تقویت می کند و آن هم عصبانی کردن ایران است بواسطه ترور ها و حوادث غمبار برای ورود مستقیم آن که اینکه عرض شد پاسخ باید قاطع ، هوشمندانه و بازدارنده باشد بخشی بخاطر این است نه اینکه ما هراسی و ترسی از مواجه شدن با اسرائیل داریم ، ما عاشق مبارزه با اسرائیل هستیم و منتظر چنین روزی هستیم ، این را امام با ما آموخت اما مصلحت کلی اسلام و انقلاب هم هست اما راهبرد اصلی ما محو رژیم صهیونستی است و اسرائیل از این رنج می برد ، اسرائیلی که می گوید پنجمین ارتش قدرتمند دنیا را دارد ، دردش از این است که یک گروه مجاهد فلسطینی او را تحقیر کرده و از بین می برد و در باتلاق فرو رفته و دست و پا می زند و بإذن الله این زوال سرعت خواهد گرفت و همه شاهد فتح قدس خواهیم بود و این یک نبرد آخر الزمانی ست ، نبرد حق و باطل است ، تمام حق در برابر تمام کفر و إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.